وزیر خارجه اسبق بوسنی و هرزگوین در منزل شهید امیرعبدللهیان سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است
سرخط خبرها

فرانسه هم برای توقف جنگ غزه طرح داد

  • کد خبر: ۲۰۹۲۳۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
فرانسه هم برای توقف جنگ غزه طرح داد
یک مقام ارشد در جنبش حماس اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل ۳ مرحله است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد.

این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «تعداد اسرای اسرائیلی که باید آزاد شوند هنوز مشخص نشده و درباره این موضوع باید مذاکرات صورت بگیرد».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این گروه پیشنهاد نشست پاریس در خصوص آتش‌بس در غزه را دریافت کرده است و در حال بررسی آن برای پاسخ است.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، هنیه گفت که اولویت حماس توقف جنگ و خروج تمامی نظامیان اسرائیلی از غزه است.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

اسماعیل هنیه همچنین گفته است که برای بررسی این طرح به قاهره، پایتخت مصر می‌رود و جنبش حماس به طور کلی از هر طرح و ابتکار جدی و عملی به شرط اینکه به توقف کامل جنگ، بازسازی و رفع محاصره و تبادل اسرا منجر شود استقبال می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شب گذشته نیز با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->